Leer opdrachten ontwerpen voor blended learning

schuifjes.001 Dit is een kort en intensief – uiteraard blended – traject voor docenten en trainers die al doende willen verkennen wat blended learning voor hun studenten/cursisten en henzelf kan betekenen. We blijven dichtbij de kracht van docenten: goede opdrachten ontwerpen vanuit hun kennis en ervaring. Ook voor ontwerpers van leeromgevingen is het blikverruimend om bij de opdracht te beginnen.

Voor wie

Docenten/trainers die blended opdrachten (leertaken) willen leren ontwerpen en ontwikkelen (in een LMS)

Waarom

Ontwerpen vanuit vaste elementen van een opdracht biedt structuur en maakt blended learning ontwikkelen veel makkelijker

Hoe

Een kort programma (4 tot 6 weken met 4 tot 6 uur inzet per week) waarin deelnemers zelf blended learning ervaren in een LMS, virtual classroom en live. Niet (teveel) over praten, maar doen en zelf opdrachten ontwikkelen.

Welke doelen bereikt u binnen de organisatie

  • Deelnemers leveren tijdens het programma een aantal goede opdrachten op
  • Collega’s kunnen deze als model gebruiken en worden geïnspireerd
  • Deelnemers raken vertrouwd met ‘instructional design’ en verrijken hun werk als docent/trainer
  • Gebruiken meer mogelijkheden van een LMS
  • Benutten contacttijd beter
  • Ze hebben meer plezier in ontwerpen van onderwijs
  • Leren samenwerken in een gemeenschappelijke instructietaal
  • Ze ontwikkelen gedeeltelijk samen en ontvangen expliciet coaching op de samenwerking, bijvoorbeeld in de wijze van feedback geven op elkaars werk

Meer voordelen

  • Deelnemers delen hun eigen werk- en leertijd in, met enkele geplande workshops als ijkpunten
  • De deelnemers kunnen zelf kiezen voor on- of offline workshops
  • Workshops zijn nooit langer dan 90 minuten, dus makkelijk te plannen
  • Nog in een selectieproces voor een LMS? Zelf als cursist/student uitproberen kan de doorslag geven
  • Veel opbrengst voor een overzichtelijke investering van € 495,00 per deelnemer (ex btw)

Klinkt goed?

Klik voor toelichting en praktische informatie op onderstaande presentatie (pdf wordt getoond in nieuw venster).
Voorkant.001

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>